آرشیو شهریور ماه 1399

موسسه زيان هاي خارحه حافظ

خريد سقف شيبدار؛ بالاترين كيفيت، كمترين قيمت

۵۱ بازديد

شيبدار به چه نوع سقف‌هايي اطلاق مي‌شد! هر چند با شنيدن نام اين نوع سقف شيبدار مجسم كردن شكل ظاهري آن در ذهن كار سختي نيست اما بهتر است بدانيد كه به سقف‌هايي كه از حداقل 30 درجه تا حداكثر 90 درجه شيب دارند، سقف شيبدار گفته مي‌شود. خريد اين نوع از سقف‌ها اين روزها به يكي از اولويت‌هاي افراد تبديل شده است چراكه مزيت‌هاي زيادي به همراه خواهند داشت؛ به عنوان مثال شما مي‌توانيد با پرداخت هزينه‌اي كمتر، نماي زيباتري داشته باشيد!

استحكام و مقاومت سقف ساختمان نيز از ديگر عواملي است كه نمي‌توان از اهميت آن چشم‌پوشي كرد؛ از همين‌رو بهتر است با يك انتخاب درست براي نوع سقف، هم هزينه‌هاي جانبي را از ليست ساخت و ساز خود خط بزنيد و هم در آينده مجبور به پرداخت هزينه‌هايي بيشتر براي تعمير و يا تعويض سقف نشويد. تا انتهاي اين مقاله از ايمن بام با ما همراه باشيد تا شما را با مزاياي سقف‌هاي شيبدار و پوشش تخته او اس بي آشنا كنيم.

خريد سقف شيبدار

خريد سقف شيبدار؛ يك انتخاب منطقي و اقتصادي براي بازسازي ساختمان

ساخت و ساز و يا حتي بازسازي يك ساختمان هميشه پرهزينه بوده است و مي‌تواند صاحبان بنا را با چالش‌هاي زيادي مواجه كند! اما تنها يك انتخاب هوشمندانه مي‌تواند برآورد نهايي هزينه‌ها را كاهش دهد. يكي از المان‌هايي كه هم در ساخت و ساز بنا و هم در تعويض و بازسازي آن تاثير بسزايي دارد، سقف ساختمان است. هر سازه‌اي به يك سقف مستحكم و مقاوم نياز دارد كه علاوه بر حفظ جذابيت نماي ظاهري ساختمان، باعث افزايش طول عمر بنا و كاهش خسارت‌هاي وارده به آن شود. احتمالا ديده باشيد كه سقف‌هاي شيرواني و سقف شيبدار در مناطق شمالي كشور بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ يكي از دلايل خريد سقف شيبدار در مناطق شمالي، بارش زياد و رطوبت بالا در اين مناطق است.

آب باران و يا برف به سرعت از روي سقف شيبدار سر مي‌خورد و كمك مي‌كند تا اين نم و رطوبت آسيبي به ساختمان وارد نكند. اما استفاده از اين نوع سقف‌ها مختص به مناطق شمالي نيست! شما مي‌توانيد از آن‌ها با پوشش‌هاي متنوعي كه دارند براي ويلا، آلاچيق و سر درب‌هاي خود استفاده كنيد. پوشش‌هاي سقف شيبدار با اينكه متنوع هستند اما مشخصاتي مشابه دارند و مي‌توانيد از يكي از آن‌ها متناسب با نوع سقف خود و اقليمي كه در آن ساكن هستيد استفاده كنيد. در ادامه با برخي از مزاياي استفاده از اين سقف‌ها بيشتر آشنا مي‌شويد.

هزينه كمتري پرداخت مي‌كنيد

يكي از مزيت‌هايي كه اغلب افراد را براي خريد سقف شيبدار ترغيب كرده است، قيمت مقرون به صرفه و اقتصادي آن است. ساخت و ساز و بازسازي ساختمان‌ها هزينه زيادي بر روي دست صاحبان آن‌ها مي‌گذارند اما اين هزينه‌ها با انتخاب‌هاي درست مي‌توانند به حداقل كاهش يابند! يكي از المان‌هايي كه انتخاب آن كمك مي‌كند تا مجبور به پرداخت هزينه‌هاي جانبي بيشتري نباشيد، سقف شيبدار است. برخي از پوشش‌هايي براي اين نوع سقف‌ها وجود دارد كه نياز به مصالح و آهن آلات زيادي ندارند؛ بنابراين با خريد آن‌ها هزينه كمتري براي خريد آهن پرداخت مي‌كنيد.

نماي زيباتري براي ساختمان مي‌سازيد

يكي‌ديگر از مزيت‌هايي كه خريد، هزينه سقف شيبدار است كه سودي بالايي براي صاحب بنا به ارمغان مي‌آورد، جذابيت دوچندان نماي بيروني ساختمان است. اگر در حال ساخت و يا بازسازي يك ويلا هستيد حتما مي‌دانيد به همان اندازه كه دكوراسيون داخلي اهميت دارد، نماي بيروني و چشم‌انداز ويلا نيز مورد اهميت است. از همين‌رو در بين انواع گوناگون سقف و بام مي‌توانيد با انتخاب سقف‌هاي شيبدار، در قبال پرداخت هزينه‌اي كمتر نماي جذاب‌تري به ساختمان خود ببخشيد.

وزن كمي دارند و نصب آن‌ها آسان‌تر است

به عنوان يكي‌ديگر از مزاياي اين سقف‌ها مي‌توان به وزن كم و سبك( مانند تخته osb) آن‌ها اشاره كرد. لازم به ذكر است كه هر چقدر با مصالح اضافي وزن بيشتري را به كل ساختمان تحميل كنيد، عمر آن را كاهش مي‌دهيد و در آينده مجبور به تعمير بخش‌هايي از ساختمان خواهيد شد. به همين خاطر پيمانكاران همواره سعي مي‌كنند از مصالح و المان‌هايي سبك‌تر براي ساخت و طراحي ساختمان استفاده كنند. وزن سقف نيز به صورت مستقيم بر روي وزن كل ساختمان تاثيرگذار است؛ از همين‌رو با انتخاب متريالي سبك‌تر براي سقف، مي‌توانيد بام اضافه‌اي را از روي دوش سقف خود برداريد!

از ديگر دلايل خريد سقف شيبدار، نصب آسان است. اين سقف‌ها كه انواع گوناگوني نيز دارند به راحتي بر روي اسكلت ساختمان سوار مي‌شوند و نصب آن‌ها هزينه و دردسر زيادي به همراه ندارد. اگر به دنبال سقفي هستيد كه مي‌خواهيد نسبت به سقف‌هاي مسطح هزينه‌اي كمتر، جذابيت بيشتر و همچنين نصب آسان‌تر و سريع‌تر داشته باشند توصيه ما به شما استفاده از اين سقف‌هاي شيبدار و همچنين سقف هاي شينگل است.

خريد سقف شيبدار

با خريد سقف شيبدار فضاي بيشتري از داخل ساختمان در اختيار خواهيد داشت

استفاده از سقف‌هاي مسطح و كوتاه فضاي دروني ساختمان را نيز كاهش مي‌دهد و اين حتما آن چيزي نيست كه شما به دنبال آن هستيد! اگر مي‌خواهيد حجم بيشتري از فضاي ساختمان را داشته باشيد، بايد سقفي را انتخاب كنيد كه بلندتر باشد؛ با استفاده از انواع سقف شيبدار، نمايي به غير از نماي ديواره‌ها ايجاد مي‌شود و از اين طريق در داخل ساختمان نيز سقف بلندتر شده و فضاي بيشتري در اختيار ساكنين قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين اگر مي‌خواهيد اتاق كوچكي كه با نام اتاق زيرشيرواني شناخته مي‌شود داشته باشيد، تنها راه انتخاب يك سقف شيبدار است!

سقف شيبدار با پوشش چوبي بخريم يا نه؟

همان‌طور كه كمي پيش هم اشاره كرديم پوشش‌هاي متفاوتي براي سقف‌هاي شيبدار وجود دارد كه هر كدام بسته به نوع سقف و شرايط جوي اقليمي كه در آن ساكن هستيد مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اما يكي از سوالات پرتكرار راجع‌به خريد سقف شيبدار اين است كه آيا پوشش چوبي مناسب است؟ اولين ساختمان‌هايي كه از پوشش چوب ترموود براي سقف خود استفاده مي‌كردند به بيش از 100 سال پيش بر مي‌گردند؛ بنابراين استفاده از چوب هميشه حس نوستالژيك و بودن در طبيعت را براي ساكنين يك ساختمان تداعي مي‌كند. اما دغدغه اغلب افراد اين است كه استفاده از چوب براي پوشش ساختمان ممكن است آن‌ها را به دردسر بيندازد؛ دردسرهايي مانند نفوذ آب و همچنين حشرات.

اما امروزه با پيشرفت تكنولوژي چوب‌هايي كه براي سقف ساختمان‌ها استفاده مي‌شوند ديگر به شكل سابق نيستند و با رعايت استانداردهاي لازم توانسته‌اند توجه شمار بيشتري از افراد را به خود جلب كنند. آيا مي‌دانيد تخته osb چيست؟ يكي از جديدترين محصولات اروپا و آمريكا است كه به صورت پانل‌هايي از چوب و تراشه فشرده شده ايجاد مي‌شود و براي عايق كردن كف ساختمان‌ها، ديواره‌ها و همچنين سقف سازه از آن‌ها استفاده مي‌شود.

تخته چوب OSB چيست؟

تخته‌هاي او اس بي به دليل شباهت زيادي كه با تخته‌هاي نئوپان دارند ممكن است اشتباهي نئوپان تلقي شوند. اما بهتر است بدانيد كه تخته او اس بي كه مخفف شده عبارت Oriented strand board است، به تخته‌هايي گفته مي‌شود كه از تراشه و يا رشته‌هاي جهت‌دار ساخته شده‌اند. اين تراشه‌هاي چوب با چسبي مخصوص در كنار يك‌ديگر قرار گرفته و عايق مناسبي را براي سقف ساختمان‌ها به وجود آورده‌اند. در گذشته از تخته لايه استفاده بيشتري مي‌شد؛ اما با ورود تخته‌هاي او اس بي به بازار به رقيب سرسختي براي تخت لايه تبديل شده‌اند و به دليل مزاياي بسياري كه دارند اغلب افراد ترجيح مي‌دهند بعد از خريد سقف شيبدار از آن‌ها براي پوشش سقف ساختمان استفاده كنند.

سقف شيبدار

بهتر است بدانيد كه اين تخته‌ها بر اساس عملكرد مكانيكي و مقاومت نسبي، در برابر نفوذ آب درجه بندي مي‌شوند. بنابراين مي‌توان گفت تخته‌هاي او اس بي داراي انواع گوناگوني هستند كه انتخاب نوع مناسب آن كاملا بسته به نوع كاربري آن است. همچنين شرايط جوي اقليم شما نيز در اين انتخاب تا حدود زيادي تاثيرگذار است؛ به همين خاطر توصيه مي‌كنيم قبل از خريد اين تخته‌ها حتما با افرادي كه در اين حوزه متخصص هستند، مشورت كنيد و پس از آن مناسب‌ترين نوع اين تخته را براي ساختمان خود انتخاب كنيد. قيمت تخته osb نيز به تعداد پالت مورد نياز و همچنين ضخامت اين پالت‌ها بستگي دارد. از آنجايي كه قيمت متريال مصرفي ساختمان در بازار متغير است، براي اطلاع از هزينه دقيق اين تخته‌ها و همچنين خريد سقف شيبدار مي‌توانيد با كارشناسان ايمن بام در ارتباط باشيد.

تخته osb؛ عايقي مقاوم براي سقف ساختمان

اگر به دنبال يك پوشش و عايق مقاوم هستيد و در عين حال به استفاده از چوب در نماي ساختمان خود علاقه داريد، يكي از انتخاب‌هاي پيش‌رو تخته او اس بي است. اين تخته با رشته تراشه‌هاي چوبي جهت‌دار ساخته شده است كه توسط نوعي چسب ضدآب به يك‌ديگر چسبيده‌اند و همين عامل آن‌ها را در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم كرده است. از مزاياي استفاده از تخته او اس بي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • وزن آن‌ها در شرايط خشك و مرطوب ثابت است
  • با محيط زيست همخواني دارند و قابل بازيافت هستند
  • وزن سبكي دارند و نصب آن‌ها سريع‌ و راحت‌تر قابل انجام است
  • عايق بندي مناسب در برابر باران، نم و رطوبت
  • عدم ايجاد حفره و ورقه ورقه شدن با گذشت زمان
  • عدم نفوذ و لانه گزيني حشرات
  • داراي قابليت رنگ زدن
  • عدم وجود نقاط پوك و تو خالي در بافت تخته osb
  • محكم و مقاوم در برابر ضربه و صدمات فيزيكي